one page manager
Oceń artykuł!
[Suma głosów: 2 Średnia ocena: 5]

One Page Manager to pojęcie, które rozwinąłem w zeszłym roku, a chodzi o przedstawienie się swoim ludziom na jednej stronie A4. Jedną z najważniejszych cech managera jest obliczalność czy przewidywalność. O dziwo wielu pracowników woli stabilnego tyrana niż człowieka, którego nie mogą rozszyfrować. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ ludzie chcą żyć w przewidywalnym środowisku. Poczucie, że nie wiadomo, co wydarzy się jutro, jest dużo gorsze niż świadomość, że prawdopodobnie będzie tak czy tak, nawet jeśli ma być źle.

Aby pomóc wszystkim managerom w tym obszarze stworzyłem narzędzie, które nazywałem „one page manager”, czyli manager na jednej stronie lub jednostronicowy manager, jeżeli trzymać się kurczowo dokładnego tłumaczenia. Jest to bardzo potężna broń, która pozwoli na nawiązanie więzi lub przełamanie barier, chociaż wymaga pewnej dozy ekshibicjonizmu emocjonalnego.

Czym różni się taka strona od np. CV? Dowiesz się z dzisiejszego artykułu!

One Page Manager, czyli co?

Jak możesz wyobrazić sobie One Page Managera? Jest to coś w stylu CV wypełnione jednak w dużej mierze emocjami, a nie wyłącznie twardymi kompetencjami. Szczególnie dla osób, które lubią sobie dużo popisać – jedna strona A4 to maksimum. Nie dwie, nie jedna A3, czy baner A0 tylko A4.

One Page Manager – dlaczego warto?

W świecie biznesu liczy się rzeczowość. Nikt nie chce wyjść na człowieka emocjonalnego albo dać po sobie poznać, że coś go uraziło. Niestety, ukrywanie emocji czy skrywanie uczuć nie wpływa dobrze ani na ciebie, ani na innych, którzy z tobą pracują. Może to prowadzić do zgrzytów, konfliktów, poczucia, że jesteś nieautentyczny itd. One Page Manager daje ci szansę, aby porozmawiać o tych kwestiach, które mają na ciebie największy wpływ. Dzięki temu inni będą mogli przyjąć twoją perspektywę, zrozumieć lepiej twoje oczekiwania i dowiedzieć się w końcu „o co ci chodzi”.

Szczególnie w przypadku formowania się nowych zespołów, w czasie konfliktów wewnątrz działu lub braku zaufania do szefa, One Page Manager może być świetnym narzędziem do rozpoczęcia rozmowy.

One Page Manager: Nagłówek

W nagłówku znajduje się imię i nazwisko, pozycja w firmie oraz typ osobowości z testu 16personalities. Jest to możliwość, a nie przymus. Uważam, że szczerze wypełniony test może oddawać sporo prawdy i jeżeli ktoś zna się na temacie, to może mu to pomóc w komunikacji z tobą. Jeśli twój typ osobowości jest dla ciebie informacją zbyt intymną, możesz opuścić ten punkt.

One Page Manager

One Page Manager: Sekcja o sobie

Na samej górze masz możliwość opowiedzenia o sobie kilku słów w postaci ciągłego tekstu. Tutaj znajduje się wszystko, co uważasz za ważne, a nie pasuje do innych sekcji. Możesz napisać o twojej filozofii życiowej albo wartościach. Możesz poświęcić kilka linijek na opisanie swoich przekonań czy wizji świata.

One Page Manager

One Page Manager: Mocne strony

Tutaj sprawa wygląda jasno – wypisujesz swoje mocne strony. Optycznie możesz pobawić się suwakiem, by podkreślić, że jakaś cecha jest twoją super mocną stroną. Nie musisz ich opisywać liczbowo np. 8/10, bo nikt cię z tego nie rozliczy, ale dla osób, które bardziej cenią sobie liczby niż grafikę, jest to opcja. Jeżeli nie wiesz co wpisać w tej sekcji, to w jednym z poprzednich tekstów pisałem o testach predyspozycji zawodowych, które badają twoje mocne strony. Być może coś cię zainspiruje.

One Page Manager

One Page Manager: Słabe strony

Tutaj zaskoczenia nie ma, na tej samej zasadzie co mocne wypisujesz swoje słabe strony. Jedna prośba, a raczej ważna informacja do uwzględnienia – prawdziwe słabości. To nie jest rozmowa kwalifikacyjna, w której chcesz się zaprezentować z jak najlepszej strony i udajesz, że nie masz słabych stron. Chodzi o twoją autentyczność. Napisz, co faktycznie jest twoim problemem – szybko się nudzisz, brakuje ci wytrwałości, nie umiesz radzić sobie ze zmianami, nie lubisz presji czasu itd. itp.

One Page Manager

One Page Manager: Świadomość kim jesteś i kim nie jesteś

Moi drodzy, wiedza jest złotem. Kim jesteś? Jaki jesteś? Każdy intuicyjnie wie, jaki jest, ale ujęcie tego w konkretne słowa nie jest zadaniem łatwym. Najczęściej mierzymy się z szarą masą myśli, które nie bardzo dają się przelać na papier. Dodatkowo spotykam się z mieszaniem dwóch kwestii mianowicie jaki jestem, ale nie chcę się do tego przyznać, bo to może moja wada i jaki chciałbym być i trochę tak na zapas przypiszę sobie, że już taki jestem, bo przecież niedługo się zmienię i będzie jak ulał!

Posegreguj w swojej głowie trzy podstawowe fakty:

  • Jaki jestem i jestem z tego zadowolony?
  • Jaki jestem i chciałbym to w sobie zmienić?
  • Jaki nie jestem, ale chciałbym być?
One Page Manager

One Page Manager: Twoje oczekiwania względem innych

Ostatnim punktem, który powinien się znaleźć na końcu twojego onepager’a, kiedy to już wylałeś na papier każdy detal twojej duszy, są oczekiwania wobec drugiej strony. Jeśli masz problem z ujęciem swoich wymagań, bo sądzisz, że „nie oczekujesz niczego nadzwyczajnego”, pomyśl, co cię doprowadza do szału. Pomyśl, co wyprowadza cię z równowagi szybciej niż Usain Bolt przebiega 100m, a dowiesz się, czego oczekujesz od innych.

One Page Manager

One Page Manager: Przykład

Zainteresował cię ten temat i chciałbyś wypróbować to na własnej skórze? Aby ułatwić ci stworzenie własnego One Page Managera, który możesz przedstawić swoim pracownikom, zamieszczam tutaj wzór, który wystarczy wypełnić treścią. Chociaż, jak już wiesz po lekturze dzisiejszego artykułu, to najtrudniejsze zadanie. Tak to bywa w życiu – ktoś może kopnąć futbolówkę w pole karne, ale na koniec to ty musisz dołożyć nogę i strzelić bramkę!

Jeśli ten artykuł okazał się być dla ciebie przydatny, to będę wdzięczny za ocenę lub podzielenie się nim z innymi!

Nie bój się podać dalej!